sobota, 31 października 2015

Dwuskładnikowe placki bananowe (bez laktozy, bez glutenu)

Nie masz pomysłu na śniadanie? Skorzystaj z szybkiego i łatwego przepisu na placki bananowe, które zaskoczą Ciebie i Twoje dziecko. Bez laktozy, bez glutenu.




Kuchnia jest takim magicznym miejscem, które ujawnia naszą duszę odkrywcy i zachęca do eksperymentowania. Czasem takie niewinne próby mogą przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty. Jeśli masz ochotę na szybkie śniadanie, przy czym starasz się dbać o linię, wypróbuj przepis na dwuskładnikowe placki bananowe.




Składniki:

1 średni banan
2 całe jajka

Przygotowanie:

  1. Banana i jajka zblenduj na gładką masę.
  2. Na posmarowanej tłuszczem patelni rozlej niewielkie kółka.
  3. Smaż do zarumienienia na jednej, potem na drugiej stronie.

I gotowe!

Kaloryczność:

Jajko kurze – ok. 85 kcal
Średni banan – ok. 115 kcal
Oliwa z oliwek – łyżeczka – ok. 40 kcal
Całość: 325 kcal

Uwagi:

  • Placki bananowe możesz urozmaicić i sprawić, by były bardziej sycące, dodając do „ciasta” 2 łyżki płatków owsianych (dodatkowo ok. 80 kcal).
  • Do gotowego śniadania możesz podać z domową konfiturą, dżemem lub z miodem.
  • Placki doskonale smakują z suszoną żurawiną.
  • Jeśli nie wyjdą Ci placki - przerób je na jajecznicę ;)
  • Najlepiej smażyć na patelni do naleśników - najłatwiej przewrócić je na drugą stronę.
  • Wybaczcie zdjęcia... Mało profesjonalnie, ale trudno - podziwiam ludzi, którzy potrafią wyciągnąć z jedzenia kwintesencję smaku na fotografii...



Eksperymentuj i koniecznie podziel się swoimi rezultatami.