poniedziałek, 16 listopada 2015

Dwuskładnikowe ciasteczka owsiane. Bez jaj. Bez laktozy.

Naszła Cię nagła ochota na coś słodkiego, ale zdrowego? Nie masz czasu lub ochoty na ugniatanie, klejenie, długotrwałe pieczenie? Wypróbuj przepis na szybkie, dwuskładnikowe ciasteczka owsiane.  Bez laktozy, bez jajek.




Często eksperymentuję w kuchni - szczególnie wtedy, gdy mam ochotę na to COŚ, ale nie do końca wiem, na co. Wybieram wtedy takie składniki, które nie wymagają dosładzania ani długotrwałej obróbki - kiedy ochota na słodkie "przyciska", wolę nie ryzykować. Ostatnio w mojej kuchni zagościły pyszne ciasteczka owsiane w różnej odsłonie, które podbiły żołądek mój i mojej córki.




Składniki:

2 banany (im bardziej brązowe, tym ciasteczka będą słodsze)
2 szklanki płatków owsianych górskich 

Opcjonalnie: orzechy, żurawina, rodzynki, pestki dyni, kakao, miód (jeśli banany są mało słodkie)

Przygotowanie:

  1. Banany rozgnieść widelcem.
  2. Wymieszać, najlepiej ręką, z płatkami owsianymi.
  3. Dodać (wedle uznania) bakalie lub miód.
  4. Uformować niewielkie kuleczki, zrobić z nich małe placuszki i ułożyć na papierze do pieczenia.

  1. Piec do zarumienienia, ok. 15-20 minut, w temperaturze 180 stopni.
  2. Przestudzić na kratce.

I gotowe!




Kaloryczność:

1,5 szklanki płatków owsianych – ok. 800 kcal
2 średnie banany – ok. 230 kcal
Całość: 1030 kcal

Uwagi:

  • Nie wszystkie płatki owsiane są bezglutenowe - czytaj etykiety.
  • Nie masz pod ręką papieru do pieczenia? Wykorzystaj silikonową foremkę lub matę.
  • Z podanej porcji wychodzi ok. 15 ciasteczek (lub 20 mniejszych) - jedno ciasteczko ma ok. 70 kcal. Dbasz o linię? Nie szalej z ilością.
  • Doskonale nadają się jako przekąska przed i po treningu.



Eksperymentuj i koniecznie podziel się swoimi rezultatami.