czwartek, 26 listopada 2015

Jak przemycić warzywa, czyli wzbogacone kotleciki na parze


Warzywa są nieodłącznym elementem diety odchudzającej - to właśnie na nich powinna opierać się większość posiłków.
Konieczność wprowadzenia warzyw do diety dziecka jest dla nas równie oczywista - dzieci muszą jeść zielone. O ile ogórki jeszcze jakoś przejdą, o tyle problem zaczyna się przy innych składnikach. Zapraszam na prosty przepis na dietetyczne, lekkie i pełne warzyw kotleciki na parze. Zostań przemytnikiem
!




Jeśli Twoje dziecko jest mięsożerne, to z pewnością przyjmie z optymizmem mięsne kotleciki. Pamiętaj, że nie muszą one ociekać tłuszczem czy ginąć w odmętach grubaśnej panierki. Można zrobić je prosto, szybko i bez zbędnych dodatków - doskonała propozycja na dietetyczny obiadek.

Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 jajko
  • Dowolne warzywa, u mnie: papryka, kalafior, brokuły, cebula, ząbek czosnku + pieczarki
  • Przyprawy: sól, pieprz i słodka papryka - dostosować do własnych preferencji
  • Łyżeczka musztardy - zaostrza smak
  • 2 łyżeczki przecieru pomidorowego - dla kolorku.
Do kotlecików nie trzeba dodawać bułki - jajko sprawia, że trzymają formę :)

Dodając szpinak, można zmienić kolor kotlecików - w takiej formie szpinak jest zjadliwy nawet dla tych, którzy bronią się przed nim rękami i nogami.


Przygotowanie:

    1. Wszystkie składniki umieścić w misie malaksera (można też spróbować blenderem lub pokroić na malutkie kawałeczki i wymieszać ręcznie).


2. Zmielić - w tej formie nie wygląda interesująco, ale nie zniechęcajcie się



3. Uformować kuleczki, pałeczki czy serduszka


4. Ugotować na parze (ok. 30 minut)

5. Podawać cieplutkie, np. z ryżem

I gotowe!